UBISOFT are un an de coșmar

- 124 vizualizari

UBISOFT are un an de coșmar

         Acțiunile celor de la UBISOFT au scăzut cu 20% în doar 24 de ore după ce compania a amânat RAINBOW SIX QUARANTINE, WATCH DOGS LEGION și GODS AND MONSTERS pentru a doua partea a anului 2020 sau începutul lui 2021.

Ubisoft-WatchDogs Legion,RainbowSixQuarantine&GodsAndMonsters

          Decizia a venit în urma dezastrului numit GHOST RECON BREAKPOINT, joc care a dezamăgit atât prin vânzări, dar și prin recenziile criticilor de specialitate. În mare parte UBISOFT a preferat să recicleze idei din jocuri ca RAINBOW SIX SIEGE sau ASSASSIN’S CREED și să inunde jocul de conținut DLC încă de la lansare. Nici jocul THE DIVISION 2 nu a oferit o gură de aer companiei franceze, jocul primind recenzii pozitive, însa încasăriile fiind sub așteptări.

           Astfel, UBISOFT a fost nevoită să amâne 3 jocuri importante pentru a evita lansări precum BREAKPOINT, anunțând investitorii că preconizează un profit între 20-50 de milioane de EURO pentru anul 2019, de 10 ori mai puțin decât obiectivul propus la începutul anului : 480 de milioane de EURO.

           Dar cum a ajuns compania în această situație? Raspunsul ar fi că uneori prea mult succes strică. Acțiunile companiei erau evaluate la aproximativ 66 EURO per acțiune în vara lui 2017, însă succesul anumitor jocuri ca RAINBOW SIX SIEGE, THE DIVISION, FARCRY 5, GHOST RECON WILDLANDS sau ASSASSIN’s CREED ODYSSEY au dus la creșterea acțiunilor companiei la peste 100 EURO per actiune în vara lui 2018.Ca să vă faceți o idee, acțiunile companiei valorează 47 de EURO per acțiune astăzi. Chiar dacă nu toate jocurile au fost lansate în 2018, jocuri ca RAINBOW SIX SIEGE sau GHOST RECON WILDLANDS, au ajuns la un număr record de playeri în anul 2018 și au adus cel mai mare profit companiei, mai ales că încasările veneau din conținut DLC și nu din vânzarea propriu-zisă a acestor jocuri.

SplinterCellXboxRomania

           Tocmai din acest motiv, UBISOFT a început să ignore dorințele fanilor care cereau un nou SPLINTER CELL sau un alt BEYOND GOOD AND EVIL și și-au îndreptat toate resursele către același gen de jocuri: acel joc ONLINE care poate fi jucat cu prietenii și care te încurajează să cheltui cât mai mult pe conținut DLC. RAINBOW SIX SIEGE primea QUARANTINE, GHOST RECON WILDLANDS primea BREAKPOINT, ,iar DIVISION primea un 2 (în coadă). FOR HONOR, THE CREW sunt alte jocuri care merg pe același princiu. De asemenea, UBISOFT s-a gândit să lanseze mai puține jocuri, dar să monetizeze la maxim tot ce se poate în jocurile lor.

           Iar la un moment dat această strategie le-a explodat în fața, fanii fiind dezamăgiți de strategiile companiei. THE DIVISION 2 nu oferea experiența completă dacă nu cumparați varianta GOLD, BREAK POINT era plin de DLC-uri, iar RAINBOW SIX SIEGE a anunțat un sistem de BATTLE PASS. În mare parte au ajuns și ei la concluzia celor de la EA, că în industria jocurilor actuale se poate câștiga lejer din DLC-uri și jocuri medioce, dar exact ca EA, s-au cam ars.

În concluzie, UBISOFT va încerca să se regrupeze și să mai repare din greșelile lui 2019. O strategie aleasă este de a amâna 3 jocuri importante pentru perioada viitoarei generații de console, având astfel posibilitatea de a lansa jocurile respective pe ambele generații de console, o strategie pe care au mai facut-o și cu jocuri ca FAR CRY 4 sau ASSASIN’s CREED BLACK FLAG.
          Sperăm să vedem un portofoliu mai diversificat de jocuri în viitor și mai multă atenție oferită și altor francize semnate de UBISOFT ca SPLINTER CELL, RAYMAN sau DRIVER.

         Mult succes pe viitor, UBI. Se mai întâmpla și la case mai mari dezastre din cauza jocurilor lansate doar pentru a fi monetizate la maxim din DLC-uri. BLIZZARD, EA și mai recent BETHESDA pot confirma.

Rating: 4.6/5. From 7 votes.
Please wait...
The following two tabs change content below.
mm

Hriscu Ionut - Andrei

Totul a inceput cu Rambo, urmand ca dupa o perioada sa fac un upgrade la Terminator. Nu erau jocuri, ci clone chinezesti alea unor console precum Atari 2600 si Nintendo Entertainment System. Astfel a inceput pasiunea pentru aceasta industrie, urmand sa trec prin fiecare generatie de console, imbatranind odata cu ea. Dupa ce am crezut ca aceasta industrie nu mai poate oferi nicio supriza, Xbox 360 a reusit sa ma atraga inapoi in joc, demonstrandu-mi ca viitorul jocurilor video este pe maini bune.
mm

Ultimele articole scrise de Hriscu Ionut - Andrei (vezi tot)