Ce impact are Game Pass asupra industriei de jocuri ?
Atunci când a fost anunțat serviciul GAME PASS toată lumea considera că jocurile oferite în acest abonament vor avea de pierdut pe termen lung. În primul rând nimeni nu le va mai cumpăra deoarece le pot juca folosind un abonament GAME PASS și viitoarele jocuri din seriile respective vor ajunge ulterior incluse în acest abonament.
Paradoxal, s-a constatat că jocurile care intră în GAME PASS ajung să se vândă mai bine decât înainte să intre în abonament. Explicația ar fi că mulți gameri descoperă aceste jocuri cu ajutorul serviciului și preferă să le achiziționeze pentru a le include în libraria proprie. Bineînțeles, că la români e greu de înțeles acest comportament, însă în alte țări mai dezvoltate gamerii preferă să-și arate suportul pentru titlurile preferate.
Tocmai din acest motiv din ce în ce mai multe jocuri AAA ajung să fie prezente în GAME PASS. Dacă la început ne bucuram să vedem MAD MAX în abonament, astăzi primim lunar jocuri celebre, multe din ele la câteva luni de la lansare.
Și aici vine nedumerirea mea: Ajută GAME PASS-ul această industrie pe termen lung ?
Am înțeles că multe jocuri consideră că intrarea în GAME PASS le va aduce un număr mai mare de copii vândute, însă ce se întamplă cu jocurile care nu sunt în GAME PASS ? Este posibil ca multe jocuri, unele chiar noi, să nu mai aibă vânzările dorite pentru că gamerii au acum și alte alternative ?
Întrebarea asta a apărut după ce am realizat că nu am mai cumpărat de foarte mult timp un joc de pe STORE. Jocuri pe care mi-am propus să le achiziționez la lansare, au ajuns să fie ignorate pentru că aveam acces la alte jocuri. De ce să mai cheltui 300 RON pe MORTAL KOMBAT 11, când am HELLBLADE și PREY în GAME PASS? Normal că amân achiziționarea jocului și poate cu ocazia asta îl prind la reducere. Am zis că abia aștept să cumpăr CRASH NITRO FUELED și când colo mă trezesc cu METRO EXODUS adăugat în GAME PASS. Și nici nu apuc să termin METRO că MICROSOFT adaugă DEVIL MAY CRY 5 în GAME PASS.
Exemplul este valabil și în cazul campaniilor de reduceri de pe STORE. Nu am mai cumpărat de mult jocuri în aceste campanii, multe din jocurile pe care le așteptam să intre la reducere ajung în serviciul GAME PASS. PREY, HELLBLADE, SHADOW OF THE TOMB RAIDER, LIFE IS STRANGE 2 sau OBSERVER sunt doar câteva titluri pe care le vânam pentru reduceri.
Bineînteles, eu vorbesc în calitate de român. Dar mă gândesc că la nivel mondial gamerii vor amâna achiziționarea anumitor titluri la lansare, deoarece vor fi prea ocupați cu alte titluri din GAME PASS. Mulți gameri așteptau să vadă o reducere la METRO sau DEVIL MAY CRY și ajung să se trezeasca cu jocul inclus în GAME PASS.
Personal consider că acest serviciu poate avea un impact negativ asupra jocurilor care nu sunt prezente în GAME PASS și mai ales a jocurilor noi care nu vor mai avea acele vânzari mari pe care le preconizau pentru prima săptămână de la lansare. Am ajuns în punctul în care nu am timp să joc toate jocurile pe care GAME PASS mi le pune la dispoziție (dintre cele de pe lista mea de MUST PLAY) și asta fără să cheltui bani pe jocuri noi. Am ajuns să am acces la mai multe jocuri decât am avut în liceu, când pirateria era în floare și orice joc era pe FILELIST în prima zi de la lansare. Nici măcar când aveam un PS2 sau XBOX 360 modat nu o duceam așa bine.
Și tocmai din acest motiv industria se va modifica. Nu e vorba numai de GAME PASS. Aici intră și EA ACCESS, ORIGINS sau UPLAY. Este posibil să vedem în viitor multe jocuri care nu vor mai primi continuările dorite deoarece vânzările de la lansare nu au fost cele așteptate. Companiile de jocuri vor trebui să se adapteze pieței pentru a putea fi profitabile într-o perioadă în care gamerii au acces la sute de jocuri pentru 5 sau 10$ pe lună.
Iar ca să închei cu o intrebare:
CÂTE JOCURI AȚI CUMPĂRAT ÎN 2019 ?
Hriscu Ionut - Andrei
Ultimele articole scrise de Hriscu Ionut - Andrei (vezi tot)
- PRINGLES oferă coduri de Xbox și șansa de a câștiga un Xbox Series X - 12 December, 2020
- PlayStation 5 vs Xbox Series X - 6 November, 2020
- Prețurile jocurilor pe noua generație de console - 19 September, 2020